Hieronder vindt u een lijst met veel gestelde vragen inclusief de antwoorden op deze vragen.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op via e-mail of whatsapp/telefoon.
Onze contactgegevens kunt u via het menu: Contact vinden.
Is het mogelijk een kinderwagen of buggy te laten versturen of bezorgen?
-Jazeker, dat is mogelijk. Echter adviseren wij toch altijd om een kinderwagen eerst in echt het echt te komen bekijken/uit te proberen, alvorens u deze aankoopt zodat u er zeker van bent dat dit de kinderwagen is die u zoekt.
Is het mogelijk om mijn oude kinderwagen of buggy in te ruilen?
-Inruil is in sommige gevallen mogelijk, afhankelijk van de conditie en leeftijd van de in te ruilen kinderwagen. Let wel op dat wij er geen verkoopprijzen voor zullen bieden omdat we er zelf weer aan moeten werken om hem na te kijken en verkoopklaar te maken, dus een 1 op 1 ruil is niet mogelijk. Het bedragt van de in te ruilen kinderwagen wordt verrekend met het totaalbedrag bij aanschaf van een andere set.
Hoelang is de garantieperiode?
Op de meeste kinderwagens krijgt u vanaf 2 tot 12 maanden garantie op een kinderwagen, dit is altijd individueel aangegeven bij de informatie van de desbetreffende kinderwagen. De aankoopbon is uw garantiebewijs dus bewaar deze goed!
Kan ik mijn aangekochte kinderwagen nog terugbrengen en mijn geld terug krijgen?
-*Alleen bij aankoop in de webshop heeft u 14 dagen de tijd om een kinderwagen te retourneren. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Zie ons verzend- en retourneringsbeleid voor meer informatie.
Wij nemen helaas geen in de fysieke winkel aangekochte kinderwagens terug; wij geven geen geld retour voor reeds aangekochte kinderwagens.
Kan ik een kinderwagen reserveren om deze op een latere datum op te halen?
-Een kinderwagen reserveren doen wij maximaal voor 1 dag.
De reden hiervoor is omdat helaas erg veel mensen zijn de gemaakte afspraken niet nakomen en wij dan andere geïnteresseerden hierdoor onnodig “nee” moeten verkopen.
Ook staan de kinderwagens te koop in onze webhop dus is het niet mogelijk deze steeds langere tijd op gereserveerd te zetten omdat dit voor andere klanten niet leuk is.
Er zit toch een vlekje/stipjes in een bekledingdeel van mijn aangekochte kinderwagen. Is het wel schoongemaakt?
-Jazeker, alles wordt netjes gewassen en gestoomd, maar omdat wij niet chemisch reinigen (ivm de gezondheid van het kindje dat er in moet komen te liggen) kan het voorkomen dat er soms nog iets in de bekleding te zien is, ondanks dat het wél gereinigd is. Dit kan verder geen kwaad en u kunt gewoon met een gerust hart de kinderwagen gebruiken. Zorg er altijd voor dat u de kinderwagen nadat u in de regen heeft gelopen netjes laat opdrogen alvorens hem in te vouwen om opnieuw vorming van vlekken/stipjes te voorkomen.
Is eventuele garantie overdraagbaar?
-Nee, de garantie die wij op kinderwagens geven zijn niet overdraagbaar naar derden.
Mijn kinderwagen/Buggy heeft een defect binnen de garantieperiode. Wat moet ik doen?
– Bij het ontdekken van een defect dient u de kinderwagen niet meer te gebruiken vanwege veiligheidsredenen, en dient u contact met ons op te nemen en op afspraak langs te komen met de gehele kinderwagen, zodat wij het defect kunnen (laten) repareren.
Mijn kinderwagen/Buggy heeft een defect buiten de garantieperiode. Wat moet ik doen?
– Ook bij het ontdekken van een defect buiten uw garantieperiode dient u de kinderwagen niet meer te gebruiken, dit vanwege de veiligheid.
U kunt contact met ons op te nemen en in veel gevallen kunnen wij het defect tegen betaling alsnog voor u (laten) repareren.
Ik heb een webshop aankoop gedaan die ik retour wil zenden.
Dat kan.
Indien u een artikel retour wilt sturen dan kunt u dit doen binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd.
Dit geldt NIET voor gepersonaliseerde artikelen, deze kunnen helaas niet retour.
De retourkosten zijn altijd voor uw eigen rekening.
Mocht het na onderzoek blijken dat de producten gebruikerssporen, beschadigingen bevatten en/of vies zijn (anders dan de staat hoe het naar de klant opgestuurd werd) dan behoudt De Koning Kinderwagens zich het recht voor om de hieraan verbonden reparatiekosten en dergelijken van het aankoopbedrag af te trekken voordat dit wordt terug gestort.
Ernstig beschadigde & vieze producten nemen wij niet retour.
Sommige producten hebben 100% waardevermindering bij retourneren, omdat deze uit hygiëne overwegingen of gebruikssporen niet meer verkoopbaar zijn.
*Indien de bestelling niet binnen 14 dagen na ontvangst terug is in onze winkel, vervalt het retourrecht.
Heeft u nog vragen? Neem dan even contact met ons op via email, telefoon of whatsapp.